lördag 25 mars 2023

Lash Lift, browlift+fransar och bryn+ansiktsbehandling & vaxning

Välkommen att få fina fransar med Lash lift, fixade bryn och vaxa bort oönskat hår. 
Nu även naturkosmetisk och ekologisk ansiktsbehandling!


Lash lift boostar dina fransar med näring istället för att slita på dom. 

Det är en naturlig fransförlängning på dina egna fransar och det görs i flera steg, där jag fyller på näring, böjer ända nerifrån roten och färgar fransarna.
Det ingår även en keratinbehandling, som reparerar fransarna och stärker upp. 

Ett alternativ för dig som vill ge extra näring till dina fransar och inte vill ha lösögonfransar eller använda mascara.
Effekten varar i 6-8 veckor, beroende på dina fransars växtcykel.

Behandlingen tar ca 60 minuter.

Att tänka på innan: Ta bort allt smink kring ögat och ta ut ev linser.
Att tänka på efter: Låt fransarna vila från gnugg och tvätt  i 24 timmar efter behandling för bästa resultat. 

Jag erbjuder även browlift, som utgår från samma procedur och gör stökiga bryn till lydiga bryn, dvs att de lägger sig så som du kammar dom.



Fransar och bryn

Om du endast vill färga dina fransar och bryn utan böjning och inpackning, så går det bra att boka detta hos mig också. Du kan välja om du vill att jag färgar dina fransar eller plockar dina bryn. Jag kan färga dina bryn med, och du kan välja att boka dessa eller att kombinera Lash lamination med plockning och/eller färgning av bryn. Det finns att välja på BokaDirekt. 

Ansiktsbehandling

Nu finns även naturkosmetisk och ekologisk ansiktsbehandling att få hos mig! Det är en väldigt behaglig behandling med rengöring, porrengöring, anpassad ansiktsmask och fukt till ansiktet. Du får även en härlig lymfriktig ansiktsmassage. Jag använder mig av produkter från Rosenserien, Chokladserien samt från Tre60naturkosmetik. Har även hemprodukter till försäljning i salongen. Jag går under våren 2022 utbildning till friskvård- & skönhetsterapeut och är försäkrad genom Svenska friskvårdsförbundet. 



Vaxning

Vaxnings-metoden jag använder är roll-on-vaxning på de större områdena. På de mindre/mer känsliga områdena såsom armhålor och överläpp använder jag filmvax då det är skonsammare på den känsliga huden. På BokaDirekt finns olika områden att välja mellan.


Att tänka på innan: Undvik peeling, mkt solande och djuprengöring. Låt även håret växa till minst 5 mm, så att vaxet får med sig håret och ditt resultat blir det allra bästa.

Att tänka på efter: Undvik solning/badning i 24-48 timmar efteråt, då huden är extra känslig. Använd heller inte parfym/deodorant på vaxat område under denna känsliga tid.

Vaxning sker inte:
På eksem
På öppna sår
På åderbråck
På upphöjda leverfläckar
Nya "röda" ärr. 


För bokning:
https://www.bokadirekt.se/places/frekvensstudion-23622 

Ring eller sms'a till 070-714 85 22
Maila till frekvensstudion@gmail.com

Adress: Vivelvägen 28 i Åkersberga

Betalning med swish eller kort

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.